Cicle de Grau Mitjà

ASSISTENT AL PRODUCTE GRÀFIC INTERACTIU

Aquest Cicle Formatiu de Grau Mitjà té l’objectiu de formar tècnics/ques en edició i elaboració de productes gràfics per a diferents suports interactius. L’alumnat aprendrà a realitzar elements de disseny i comunicació, així com a planificar i realitzar projectes gràfics en suport web i a configurar i tractar elements multimèdia.

  • Curs de 2000 h lectives, repartides en dos cursos escolars.
  • De mig setembre fins a meitats de juny.
  • Les classes són de dilluns a divendres de 8.00 h a 14.30 h.

1r CURS

MATÈRIA / DURADA


Anglès Tècnic – 66 h
Dibuix Artístic – 99 h
Dibuix Tècnic – 66 h
Fonaments del Disseny – 99 h
Història del Disseny Gràfic – 66 h
Mitjans Informàtics – 99 h
Tipografia – 99 h
Fotografia – 66 h
Formació i Orientació Laboral – 66 h
Disseny Web – 66 h


2n CURS

MATÈRIA / DURADA


Edició Web – 271 h
Obra Final Integrada – 66 h
Formació i Orientació Laboral – 66 h
Multimèdia – 271 h
Projectes – 33 h
Formació Pràctica en Empreses – 200 h


TOTAL: 2 Cursos Acadèmics – 1600 h

Cicle Formatiu amb el títol de: Tècnic/a d’Arts Plàstiques i Disseny en Assistència al Producte.

  • Comprendre les diferents fases del procés de creació i edició web i de productes gràfics per a la xarxa.
  • Conèixer i utilitzar el procés, programes d’edició web i els llenguatges de programació en què es basa la producció i l’edició de productes gràfics de comunicació web, així com tractaments dels diferents elements multimèdia.
  • Realització i correcció del tractament informàtic de preparació i composició de text i imatge destinats a l’edició web i multimèdia. Programes d’edició web. Interpretar les especificacions d’un/a dissenyador/a en un projecte de comunicació gràfica interactiva i la realització dels elements gràfics.
  • Pot exercir la seva professió en l’àmbit públic o privat en empreses relacionades amb la comunicació visual i el producte interactiu: sector audiovisual, agències de publicitat, empreses multimèdia, estudis de disseny, departaments de publicitat o disseny, publicacions en línia…

PROJECTES

Club Penguin New Age

XAVIER FERRER

Club Penguin New Age planteja redescobrir l’amor del Xavier Ferrer per un joc de la seva infantesa. La pàgina es crea amb un estil wiki sobre aquest joc. Comenta el Xavier Ferrer que a mesura que s’immergia en el món del disseny web i la recopilació d’informació, va enfrontar diversos desafiaments, des d’aprendre noves tècniques o formes de programar amb llenguatges de programació que encara no havia fet servir fins a estructurar la informació de manera coherent i atractiva.

Manoah Krant

MANOAH KRANT

El projecte és la web personal del seu creador. Inclou les seves il·lustracions i logotips, amb l’objectiu de donar a conèixer la seva obra i aconseguir futurs encàrrecs. L’estil visual obtingut és senzill i elegant. Es tracta d’una web conscientment minimalista i amb pocs colors. La seva navegació és intuïtiva i fàcil d’utilitzar.

Per a la realització del projecte, el Manoah va analitzar les webs d’alguns il·lustradors com el Kerby Rosanes, el Gabriel Picolo, el Coke Navarro, el Oscar Llorens i el David Chontos. Finalment, el seu major referent visual per dissenyar el seu projecte ha estat el Kerby Rosanes.

En conjunt, el web serveix com un suport òptim, que atorga el protagonisme als continguts que es mostren (il·lustracions, logotips, biografia i contacte).

Tècnicament, el web és impecable. Es tracta d’una web responsive, que adapta perfectament la presentació dels seus continguts a les dimensions del dispositiu en què es mostra, arribant a reconfigurar l’estructura i composició dels elements visuals quan cal.

Aruga’s Merch

ARÉS GONZÁLEZ

Aruga ‘s Merch, el projecte de l’Arés, és una botiga online en la qual es venen una varietat de productes de la seva pròpia marca, com ara peces de roba, bosses, motxilles, llibretes, pòsters, tasses i ampolles. La web també inclou un dossier amb diversos treballs creats per l’autora

El projecte destaca per la seva enorme quantitat de continguts. En total, consta de 654 pàgines diferents, totes elles connectades a través d’un complex graf de navegació.

Cada producte té la seva pròpia pàgina de compra, amb les opcions típiques de les botigues en línia (selecció de talla i color, visualització del producte en diferents posicions, afegir al carro). El projecte inclou fins i tot detalls com ara informació de talles i polítiques d’enviament.

Tot i la gran quantitat de continguts, la web és molt intuïtiva i fàcilment navegable, gràcies a la seva excel·lent arquitectura de la informació.